Konspekt zajęć muzyczno-ruchowych
Temat: Doskonalenie kroku podstawowego i figur tańca
narodowego mazura.
Grupa: średnio zaawansowana
Ilość ćwiczących: 16 osób (8 dziewczynek i 8 chłopców)
Czas trwania zajęć: 45min.
Data: 11.03.2014r.
Prowadząca: Anna Filipek
Cele główne lekcji:
Umiejętności: -uczeń zna podstawowe kroki tańców narodowych
-uczeń potrafi ułożyć prosty układ taneczny
Motoryczność: -uczeń posiada koordynację ruchową
Wiadomości: -uczeń posiada podstawowe wiadomości o tańcach
narodowych
Wychowawcze: - uczeń potrafi współpracować w grupie
Tok lekcji
Część wstępna (8-10 min.)
Zbiórka, podanie tematu zajęć.
Ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce wg. inwencji uczniów.
Część główna (25-30 min.)
Ustawienie parami na obwodzie koła, trzymanie rr w pasie i na biodrach. Krok podstawowy – bieg mazurowy, pierwszy krok zachwiany, metrum ¾.
Figura I ,,koło”
8 taktów bieg mazurowy, w ostatnim takcie dziewczynki wchodzą do środka koła tworząc koło.
Figura II ,,koła współśrodkowe”
8taktów mazura, chłopcy w I kierunku tańca (I kt) dziewczynki w II kt , po zakończenie tej figury spotkanie ze swoim partnerem.
Figura III ,,wirówka”
Partnerzy stoją obok siebie, zwróceni prawym (lub lewym) bokiem i obejmują się wzajemnie od przodu w pasie. Zewnętrzne ręce uniesione w górę w skos. W takim trzymaniu para wiruje 4 takty, następnie zmiana kierunku tańca.
Figura IV ,,tancerz na kolano”
Chłopiec wykonuje klęk na lewe kolano a dziewczynka krąży wokół niego 4 takty w I kt oraz 4 takty w II kt.
Figura V ,,błyskawiczka”
Ustawienie tancerzy obok siebie w trzymaniu za rr, na ,,raz” chłopiec wykonuje pół obrotu, przenosząc swoją lewą rękę nad głową partnerki i opiera ją na jej plecach. Prawa ręka dziewczynki jest uniesiona w bok. Tancerz i tancerka poruszają się do przodu 4 takty.
Część końcowa (3-5 min.)
Ćwiczenia rozluźniające, sprawdzenie wiadomości na temat tańców narodowych.
Zbiórka, omówienie zajęć, samoocena ,pożegnanie.