KONSPEKT LEKCJI
DATA: 06.03.2014
DYSCYPLINA: PIŁKA NOŻNA
TEMAT: Doskonalenie prowadzenia i przyjęcia piłki
Miejsce zajęć: boisko sportowe "Orlik"
Ilość uczestników: 12
Klasa/ Płeć: IC / M
Czas trwania zajęć: 45 min.
Przybory: piłki , znaczniki , pachołki
CELE GŁÓWNE LEKCJI :
1.Umiejętności: uczeń doskonali prowadzenie i przyjęcie piłki
2.Wiadomości : uczeń zna przepisy piłki nożnej i technikę wykonania elementów technicznych
3.Sprawność motoryczna. : szybkość, zwinność, koordynacja, siła
4.Akcent wychowawczy: samokontrola,
Imię i nazwisko prowadzącego: Adam Iwanicki
Tok lekcji |
Zadania szczegółowe |
Dozow. |
Uwagi organizacyjno-metodyczne |
1.Część organizacyjna |
1.Zbiórka 2.Powitanie 3.Sprawdzenie liczby ćwiczących. |
2 min. |
W szeregu wzdłuż linii bocznej
|
2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji |
1.Podanie tematu. 2.Motywacja do aktywnego udziału w lekcji. |
1 min. |
|
3.Rozgrzewka, |
|
10 min.
|
Ustawienie w dwójkach |
4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności |
1. Zawodnicy, którzy są przy piłce wykonują podanie do partnera 2.Zawodnicy z jednej strony są w posiadaniu piłki. Wykonują podanie i po podaniu zmieniają miejsce w ustawieniu. Podanie wykonują wewnętrzną częścią stopy. 3.Zawodnicy jednej strony są w posiadani piłki. Wykonują prowadzenie piłki zmieniając miejsce po czym podają piłkę do partnerów z przeciwnej strony, którzy wykonują to samo. Podanie wykonują wewnętrzną częścią stopy. 4. Zawodnik podrzuca piłkę nad sobą i wykonuje przyjęcie piłki wewnętrzną częścią stopy z powietrza, po przyjęciu prowadzimy piłkę i podajemy do partnera z przeciwnej strony, który wykonuje to samo. 5.Zawodnicy wykonują do siebie podania z pierwszej piłki, a po podaniu zmieniają miejsce. Podanie wykonują wewnętrzną częścią stopy. 6. Zawodnik z piłką wykonuje prowadzenie na wysokość połowy odległości między ćwiczącymi i następnie wykonuje podanie do partnera z przeciwnej strony, który przyjmuje piłkę i dalej wykonuje to samo. 7.j.w. z tym, że po podaniu zawodnik szybciej wybiega do partnera, któremu podawał piłkę, a on następnie wymija partnera od którego otrzymał podanie i dalej wykonują to samo. 8.Strzały piłką na bramkę. 9.Gra szkolna 6x6. |
30 min.
. |
Na każdego zawodnika przypada piłka. |
5.Uspokojenie organizmu |
1.Marsz z ramionami w górze – luźne potrząsanie dłońmi. 2.W marszu- skłon tułowia w dół (wydech)- wyprost tułowia z ramionami w bok (wdech). |
1 min. |
Ustawienie w rozsypce, |
6.Część organizacyjno-porządkowa |
1.Zbiórka i sprawdzenie stanu liczebnego. 2.Omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy. |
2 min. |
- w szeregu na linii bocznej boiska |