KONSPEKT LEKCJI

DATA: 18.02.2014

DYSCYPLINA: KOSZYKÓWKA

 

TEMAT: Doskonalenie kozłowania prawą i lewą ręką

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Ilość uczestników: 14

Klasa/ Płeć: IC / K

Czas trwania zajęć: 45 min.

Przybory:  piłki , znaczniki , pachołki, obręcze

CELE GŁÓWNE LEKCJI :

1.Umiejętności: uczeń doskonali kozłowanie piłki

2.Wiadomości : uczeń zna przepisy koszykówki i technikę wykonania elementów technicznych

3.Sprawność motoryczna. : szybkość, zwinność, koordynacja, siła

 

Imię i nazwisko prowadzącego: Artur Gałuszka

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozow.

Uwagi organizacyjno-metodyczne

1.Część organizacyjna

1.Zbiórka

2.Powitanie

3.Sprawdzenie liczby ćwiczących.

2 min.

 W szeregu wzdłuż linii bocznej

 

2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji

1.Podanie tematu.

2.Motywacja do aktywnego udziału w lekcji.

1 min.

 

3.Rozgrzewka,

 

Ćwiczenia RR

 

 

 

 

Ćwiczenie NN

 

 

 

 

Ćwiczenia skocznościowe

 

Ćwiczenia tułowia

 

 

Ćwiczenia mięśni brzucha

 

  1. Podział uczniów na pary ustawione przed czterema obręczami gimnastycznymi w linii, uczeń przebiega środkiem.

 Krążenie RR w przód

Krążenie RR w tyłu

Skłony boczne tułowia w biegu

 

 

Skiping A

Skiping B

Skiping C

Krok odstawno – dostawny

 

Podskoki na prawej nodze – krążenie w przód lewą ręką

Podskoki na lewej nodze – krążenie w przód prawą ręką

 

Skłon tułowia w przód – wyprost

Skłon tułowia w opadzie – krążenia tułowia

 

Skłony tułowia przy drabinkach w siadzie

Zwis tyłem przy drabinkach – unoszenie kolan do klatki piersiowej

 

10 min.

 

 

 

 

 

 

 

Ustawienie w dwójkach

 

 

 

4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności

1. Uczniowie ustawieni przed obręczami gimnastycznymi – kozłowanie piłki prawą ręką w wyznaczonych strefach

2. Kozłowanie piłki lewą ręką (w marszu)

3. Kozłowanie piłki prawą ręką w truchcie

4. Kozłowanie piłki lewą ręką w truchcie

5. Ustawienie w trójkach, podanie piłki z przed klatki piersiowej przez obręcz

6. podanie piłki przez dwie obręcze

7. Rzuty przez obręcz

8. Gra szkolna z wykorzystaniem poznanych elementów techniki

30 min.

 

 

 

 

.

Na każdego zawodnika przypada piłka.

5.Uspokojenie organizmu

1. W marszu po obwodzie koła wspięcie na palcach, ramiona uniesione w górę, wdech nosem, opuszczenie ramion w dół, wydech ustami 

1 min.

Ustawienie w rozsypce,

6.Część organizacyjno-porządkowa

1.Zbiórka i sprawdzenie stanu liczebnego.

2.Omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy.

1 min.

- w szeregu na linii bocznej boiska

×

Uwaga

Nie wybrano kategorii lub kategoria nie zawiera żadnej zawartości

Our website is protected by DMC Firewall!