KONSPEKT LEKCJI

DATA: 06.03.2014

DYSCYPLINA: PIŁKA NOŻNA

 

TEMAT: Doskonalenie prowadzenia i przyjęcia piłki

Miejsce zajęć: boisko sportowe "Orlik"

Ilość uczestników: 12

Klasa/ Płeć: IC / M

Czas trwania zajęć: 45 min.

Przybory:  piłki , znaczniki , pachołki

CELE GŁÓWNE LEKCJI :

1.Umiejętności: uczeń doskonali prowadzenie i przyjęcie piłki

2.Wiadomości : uczeń zna przepisy piłki nożnej i technikę wykonania elementów technicznych

3.Sprawność motoryczna. : szybkość, zwinność, koordynacja, siła

4.Akcent wychowawczy: samokontrola,

 

Imię i nazwisko prowadzącego: Adam Iwanicki

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozow.

Uwagi organizacyjno-metodyczne

1.Część organizacyjna

1.Zbiórka

2.Powitanie

3.Sprawdzenie liczby ćwiczących.

2 min.

 W szeregu wzdłuż linii bocznej

 

2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji

1.Podanie tematu.

2.Motywacja do aktywnego udziału w lekcji.

1 min.

 

3.Rozgrzewka,

  1. Podział uczniów na dwie grupy
  2. Przeprowadzenie rozgrzewki dwójkami pomiędzy pachołkami

10 min.

 

 

Ustawienie w dwójkach

4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności

1. Zawodnicy, którzy są przy piłce wykonują podanie do partnera

2.Zawodnicy z jednej strony są w posiadaniu piłki. Wykonują podanie i po podaniu zmieniają miejsce w ustawieniu. Podanie wykonują wewnętrzną częścią stopy.

3.Zawodnicy jednej strony są w posiadani piłki. Wykonują prowadzenie piłki zmieniając miejsce po czym podają piłkę do partnerów z przeciwnej strony, którzy wykonują to samo. Podanie wykonują wewnętrzną częścią stopy.

4. Zawodnik podrzuca piłkę nad sobą i wykonuje przyjęcie piłki wewnętrzną  częścią stopy z powietrza, po przyjęciu prowadzimy piłkę i podajemy do partnera z przeciwnej strony, który wykonuje to samo.

5.Zawodnicy wykonują do siebie podania z pierwszej piłki, a po podaniu zmieniają miejsce. Podanie wykonują wewnętrzną częścią stopy.

6. Zawodnik z piłką wykonuje prowadzenie na wysokość połowy odległości między ćwiczącymi i następnie wykonuje podanie do partnera z przeciwnej strony, który przyjmuje piłkę i dalej wykonuje to samo.

7.j.w. z tym, że po podaniu zawodnik szybciej wybiega do partnera, któremu podawał piłkę, a on następnie wymija partnera od którego otrzymał podanie i dalej wykonują to samo.

8.Strzały piłką na bramkę.

9.Gra szkolna 6x6.

30 min.

 

 

 

 

.

Na każdego zawodnika przypada piłka.

5.Uspokojenie organizmu

1.Marsz z ramionami w górze – luźne potrząsanie dłońmi.

2.W marszu- skłon tułowia w dół (wydech)- wyprost tułowia z ramionami w bok (wdech).

1 min.

Ustawienie w rozsypce,

6.Część organizacyjno-porządkowa

1.Zbiórka i sprawdzenie stanu liczebnego.

2.Omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy.

2 min.

- w szeregu na linii bocznej boiska

Our website is protected by DMC Firewall!