Uczniowie Liceum Ogólnokształcącego w Kołaczycach uczestniczą w bieżącym roku szkolnym w projekcie edukacyjnym ,, Młodzież i przedsiębiorczość ”, który realizowany jest przez Jasielskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim oraz Miastem Jasło. W ramach projektu uczniowie mieli już możliwość uczestniczyć w warsztatach z zakresu przedsiębiorczości i ekonomii oraz uczyli się inwestowania na giełdzie.
W listopadzie młodzież odbyła wizytę studyjną w przedsiębiorstwie JAFAR w Przysiekach i Skołyszynie, gdzie mieli okazję poznać funkcjonowanie zakładu, etapy produkcji, potencjał miejscowego biznesu. Uczniowie mogli spotkać się z pracownikami i kadrą menadżerską, wymienić poglądy na temat zapotrzebowania w miejscowych przedsiębiorstwach na rozwój, a także zatrudnianie nowych pracowników.
6 grudnia uczniowie odwiedzili Oddział Okręgowy Narodowego Banku Polskiego w Rzeszowie, gdzie poznali zasady funkcjonowania banku centralnego, misje i cele NBP, dowiedzieli się jak rozpoznać fałszywe banknoty i jak się zachować, w razie gdyby spotkali się z takimi pieniędzmi. Uczniowie będą uczestniczyć w projekcie przez cały rok szkolny, będą brać udział w licznych warsztatach, przygotują debaty oksfordzkie i przedstawią je lokalnej społeczności. Debata oksfordzka to typ debaty pochodzący z Uniwersytetu Oksfordzkiego, której zadaniem jest dyskusja nad tezą. Debatują przeciwnicy tezy oraz jej obrońcy. Debacie przewodniczy marszałek, który ma do pomocy sekretarza czuwającego nad czasem i kolejnością wypowiedzi. W tej debacie zdecydowanie zabronione jest obrażanie bądź wyśmiewanie mówców strony przeciwnej. Licealiści będą mogli wziąć udział w konkursie „ Mój pomysł na lokalny biznes ”, pojadą także do Warszawy, gdzie zwiedzą Centrum Pieniądza NBP, Giełdę Papierów Wartościowych oraz Sejm RP. Celem projektu jest podniesienie poziomu wiedzy, kompetencji oraz obudzenie ducha ciągłego rozwoju i zaangażowania na płaszczyźnie przedsiębiorczości społecznej i gospodarczej , a także stworzenie młodzieży możliwości wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności, samodzielnego zaprezentowania swoich pomysłów i skonsultowania ich z profesjonalistami. Dzięki projektowi młodzież pozyska także możliwość samodzielnego określenia własnych potrzeb w zakresie przedsiębiorczości.