W dniu 21 maja 2015r. została przeprowadzona kolejna lekcja otwarta w ramach projektu „Program Innowacyjnego Nauczania Przyrody (PINaP)”. Lekcja została zrealizowana w klasie II a, w obecności dr. Pawła Cieśli, wykładowcy z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Lekcja, przeprowadzona przez Bożenę Adamowicz i Dariusza Władykę na temat: „Wynalazki, które zmieniły świat”, dotyczyła przełomowych osiągnięć w dziejach, które ułatwiły komunikowanie się ludzi oraz pozwoliły wniknąć w głąb natury.
Uczniowie w grupach rozwiązywali poszczególne zadania teoretycznie i praktycznie, wykonywali zadania laboratoryjnych, między innymi z wykorzystaniem mikroskopów, konstruowali teleskop optyczny, prosty silnik elektryczny oraz analizowali podstawowe techniki inżynierii genetycznej.
W projekcie tym zostało zrealizowanych16 scenariuszy lekcji oraz 4 scenariusze zajęć akademickich. PINaP zakłada przekazywanie wiedzy w sposób nowoczesny i interdyscyplinarny (nacisk na integrowanie wiedzy z 4 dyscyplin – biologii, geografii, chemii, fizyki). Koncepcja PINaP zakłada transfer wiedzy z uczelni wyższych (m. in. poprzez uwzględnienie zajęć akademickich z wykorzystaniem infrastruktury uczelni). W PINaP został położony nacisk na wykorzystanie metody polisensorycznej nauki.
Nauczyciele uczestniczący w projekcie brali udział w szkoleniach na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, przygotowujących do nauczania przyrody w szkołach ponadgimnazjalnych oraz do pilotażowego wdrożenia PINaP w szkole.
Nasi uczniowie w ramach tego projektu brali udział w wycieczce edukacyjnej do Krakowa na Uniwersytet Jagielloński, gdzie wzięli udział w zajęciach prowadzonych przez pracowników i wykładowców Instytutu Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ. Uczestniczyli w zajęciach laboratoryjnych, komputerowych.
Projekt zakładał przygotowanie platformy blended-learning, której zadaniem jest gromadzenie i udostępnianie treści multimedialnych, celem wspomagania procesu nauczania przyrody oraz pozalekcyjnego rozwijania zainteresowań przyrodniczych uczniów.
PINaP wraz z obudową dydaktyczną i materiałami uzupełniającymi zostanie opublikowany w formie książkowej oraz e-book. Publikacja zostanie rozpowszechniona wśród osób i instytucji zaangażowanych w nauczanie przedmiotów przyrodniczych.
Dzięki temu projektowi nasza szkoła uzyskała pomoce dydaktyczne, wykorzystywane do profesjonalnego nauczania przyrody.